VILLKOR & INFORMATION

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Cheerlife AB
www.cheerlife.se

Telefonnummer: 08-841000
E-postadress: info@cheerlife.se

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

 

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
  • Payson
    Kort- och direktbetalning.


Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.


Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Leverans
    Från 59 SEK* i frakt på beställningar. Normal skickas din beställning inom 2-5 arbetsdagar. Vi tar inget ansvar för Postens leveranstider och/eller hantering.
* Gäller ej skrymmande varor så som skor, tävlingspom poms och större lagbeställningar.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget annat anges så skickas din beställning normalt inom 2-5 arbetsdagar. Om leveransförsening uppstår från vår sida så meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Om du inte löser ut ditt paket så tar vi en avgift på 295 kr.

Om du inte mottagit din beställning så behöver du kontakta oss senast 6 veckor efter du gjort din beställning så hjälper vi dig.

Retur e-handel

Som privatkonsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

Sänd tillbaka varan i oförändrat skick i originalförpackningen. Eventuella märkningar och lappar ska sitta kvar på varan. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan förutsatt att varans art förutsätter detta. Är varan inte i oförändrat skick har Cheerlife rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Notera att inga postetiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 30% av varans värde eller minimum 150kr. Kepsar får inte skickas i kuvert utan måste skickas till oss i kartong då formen måste bibehållas.

Ångerrätten gäller ej på skräddarsydda eller egendesignade produkter. Ångerrätten gäller heller inte hygienartiklar så som hårsnoddar (Scrunchies), rosetter och strumpor.


Ångerrätten börjar att löpa dagen efter du tar emot varan (ångerfristen). Returfrakten kostar 69 kr (119 kr för skrymande) om du använder returetiketten som följer med leveransen*, beloppet justeras vid återbetalning. Du som sändare är ansvarig för att försändelsen kommer fram till Cheerlife.


*Gäller endast Sverige. (Övriga länder betalar man själv för returen).

Vi löser inte ut försändelser mot postförskott eller liknande.

 

Byten

Vi har ingen möjlighet att byta varor men du har full returrätt i 14 dagar. För att byta ut din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället på en ny order via hemsidan. På detta sätt får du din nya vara snabbare.


14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

 

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln. Har ni fyllt i retursedeln korrekt så underlättar det vår hantering.


Reklamationer

Kontakta oss först via mail och berätta om vad som är fel. Ange ditt beställningsnummer/bifoga ditt kvitto och artikelnummer eller produktnamn, skicka även med några bilder så vi kan få en bättre uppfattning. Vi kommer därefeter återkomma med detaljer om hur du kan gå vidare.

Reklamerad vara förväntas att inte användas efter reklamationen är gjord eftersom eventuella fel kan förvärras och produkten inte har samma ursprungsfel som när reklamationen gjordes. Cheerlife ger heller inte ut ersättningsprodukt som går att använda medan produkten är under reklamation.

Cheerlife ansvarar för fel som är ursprungliga, det vill säga som funnits där när du tog emot varan. För fel som beror på vanvård, onormalt bruk, slitage, olyckshändelse eller liknande ansvaras ej.

I första hand undersöks om felet kan repareras och i andra hand ersätts du med en ny likvärdig vara.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/


Tvist

Vid eventuell tvist har Cheerlife AB som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.