VILLKOR & INFORMATION
FÖRETAGSINFORMATION
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Cheerlife AB
www.cheerlife.se
Telefonnummer: 08-841000
E-postadress: info@cheerlife.se
BETALNING OCH PRISER
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Villkor för betalning anges i kassan under respektive betalningsalternativ.
LEVERANSER OCH RETURER
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
LEVERANS
Från 69 SEK* i frakt på beställningar. Normal skickas din beställning inom 2-5 arbetsdagar. Vi tar inget ansvar för Postens leveranstider och/eller hantering.
HÄMTAS I BUTIK
Hämta ut din beställning i vår butik efter att du fått bekräftelsemail om att din beställning är klar.
* Gäller ej skrymmande varor så som skor, tävlingspom poms och större lagbeställningar.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget annat anges så skickas din beställning normalt inom 2-5 arbetsdagar. Om leveransförsening uppstår från vår sida så meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Om du inte mottagit din beställning så behöver du kontakta oss senast 6 veckor efter du gjort din beställning så hjälper vi dig.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Om du inte löser ut ditt paket så tar vi en avgift på 295 kr.
RETUR E-HANDEL
Som privatkonsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
HUR DU RETURNERAR VAROR
Om du har möjlighet så kan du komma till vår butik för att returnera eller byta en vara. Läs ändå igenom stycket nedan för att underlätta hanteringen på plats.
Sänd tillbaka varan i oförändrat skick i originalförpackningen. Eventuella märkningar och lappar ska sitta kvar på varan. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan förutsatt att varans art förutsätter detta. Är varan inte i oförändrat skick har Cheerlife rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Notera att inga postetiketter eller liknande får sättas direkt på till exempel skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 30% av varans värde eller minimum 150kr.
Ångerrätten börjar att löpa dagen efter du tar emot varan (ångerfristen). Returfrakten kostar 69 kr (119 kr för skrymande) om du använder returetiketten som följer med leveransen*, beloppet justeras vid återbetalning. Du som sändare är ansvarig för att försändelsen kommer fram till Cheerlife.
*Gäller endast Sverige. (Övriga länder betalar man själv för returen).
Vi löser inte ut försändelser mot postförskott eller liknande.
UNDANTAG PÅ ÅNGERRÄTT
Ångerrätten gäller ej på skräddarsydda eller egendesignade produkter. Ångerrätten gäller heller inte hygienartiklar så som hårsnoddar (Scrunchies), rosetter och strumpor.
BYTE AV VARA
Vi har ingen möjlighet att byta varor men du har full returrätt i 14 dagar. För att byta ut din vara mot en annan så returnerar du varan enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället på en ny order via hemsidan. På detta sätt får du din nya vara snabbare.
14 DAGARS ÖPPET KÖP
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Däremot uppskattar vi om du berättar varför du skickar tillbaka varan så vi kan förbättra våra produkter.
Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning skickar den tillbaka till oss med den bifogade retursedeln ifylld med ordernummer och vilken vara du returnerar. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
ÅTERBETALNING
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln, detta sker genom att vi drar av fraktkostnaden från det belopp du betalat. Har ni fyllt i retursedeln korrekt så underlättar det vår hantering.
REKLAMATIONER
1. Kontakta oss först via mail och berätta om vad som är fel. Inkludera steg 2 och 3 för bästa möjliga behandling av ditt ärendet.
2. Uppge ordernummer om varan är beställd på nätet eller bifoga bild på ditt kvitto. Lägg även till vilket artikelnummer/produktnamn det är på varan du vill reklamera.
3. Bifoga även bilder så vi kan få en bättre uppfattning. Vi vill ha bilder på själva felet, (om det är skor så vill vi ha bild på sulan på båda skor, bild ovanifrån på båda skor samt även själva lappen i skon (oftast på insidan av plösen) som säger storleken.
Vi kommer därefter återkomma med detaljer om hur du kan gå vidare.
REGLER VID REKLAMATION
Reklamerad vara ska inte användas efter reklamationen är gjord eftersom eventuella fel kan förvärras och produkten har då inte samma ursprungsfel som när reklamationen gjordes. Cheerlife kan heller inte ge ut ersättningsprodukt som går att använda medan produkten är under reklamation.
Cheerlife ansvarar för fel som är ursprungliga, det vill säga som funnits där när du tog emot varan. För fel som beror på vanvård, onormalt bruk, slitage, olyckshändelse eller liknande ansvaras ej.
I första hand undersöks om felet kan repareras och i andra hand ersätts du med en ny likvärdig vara.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
TVIST
Vid eventuell tvist har Cheerlife AB som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
INTEGRITETSPOLICY (PUL)
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.